dilluns, d’octubre 01, 2007

Periodisme, entre la informació i el safareig.

Normalment llegeixo dos diaris electrònics catalans, Vilaweb i E-notices, el primer em sembla periodisticament i nacionalment impecable, de l’altre sempre tinc la sensació que es dedica al safareig i a cercar la provocació fàcil, és totalment subjectiu però aquesta és la sensació que tinc.
Avui comparava les noticies sobre la conferència nacional d’ERC i hi ha una diferència de professionalitat impressionant, tots dos donen espai al fet que les esmenes del sector Carretero i d’Uriel Bertran arribaran al plenari, fet del qual em congratulo, la discussió i el debat polític és el que fa créixer les organitzacions. La diferència era un titular impressionat d’E-notices que ens diu “Uriel arrasa”, mentre que Vilaweb ens informa que Esquerra té quatre-centes deu seccions esteses pel territori i només cinquanta-quatre seccions locals hi presentaven esmenes, de les quals a quinze de les seccions locals s'ha aprovat la ponència alternativa (pdf) de Reagrupament.cat i a dinou, alguna de les esmenes d'Esquerra Independentista.
Home! Amb tota l’estimació personal per Uriel vist els números no em sembla que arrasi tant, donar tota la informació al lector és una obligació d’un mitja seriós i Vilaweb en aquest cas també marca les diferències, i en Vicent Partal no es mossega mai la llengua, però no fa espectacle de la informació i això és molt d’agrair en els temps que corren.