dijous, de juliol 19, 2007

Ryanair i els acudits de catalans

Riure d’un mateix és una cosa saludable, riure de la pròpia col·lectivitat també, el que és més discutible és que la politica de màrqueting d’una companyia sigui aquella de demanar acudits sobre una comunitat i regalar bitllets d’avió als millors.

Com a proposta de Màrqueting és molt bona, tothom en parla, uns a favor i altres contra, i fan sortir el nom de la companyia, pot funcionar, veurem si la comunitat ridiculitzada després decideix que no és bo viatjar amb una companyia que fa aquest tipus de propostes i la promoció al final no funciona, tot podria ser? o no?

Però apart d’aquest aspecte comercial, no em deixa de sorprendre una certa discriminació ètnica, si els acudits són de catalans,de bascos, podrien ser també de gent de Lepe, no importa en aquest cas, els ridiculitzats han de tenir sentit de l’humor, perfecte, si la mateixa companyia hauria fet una campanya de promoció de vols a un país africà, hauria demanat acudits de negres? Hauria demanat acudits de moros? Arribats aquí senyors, tots moros o tots cristians, això vol dir que si per una comunitat ètnica considerem que no es poden fer jocs i joguets lingüístics amb les altres tampoc.

El sabem aquell que diu, havia un espanyol...