dilluns, d’agost 28, 2006

Els Nurags

Fa dies que tinc abandonats els meus Apunts des Sardenya, no per manca de coses a escriure que en passen pel cap, sinó simplement per manca de temps, estic al mig d’una aventura creativa que em treu ara el temps, estic preparant un llibret sobre els Nurags de Sardenya, serà el primer llibre sobre tema nuràgic que apareix en llengua catalana, espero que a més tardar estigui preparat pel proper mes d’octubre. Els Nurags m’han apassionat sempre, va ser un descobriment fantàstic i no em canso de visitar i estudiar aquella construcció impressionant que és el Nurag de Santu Antine a Torralba. El gruix de bibliografia escrita és important i les ximpleries escrites també, però tota gran civilització desconeguda té aquests problemes, els aventurers de la història es veuen en cor d’escriure les ximpleries més al·lucinants i no existeix documentació escrita que talli aquest fet. Passa una mica com amb les piràmides d’Egipte, desgraciadament tothom coneix les piràmides egipcianes, però pocs els nurags, quan de fet una visita als grans nurags sards valdria per si sol un viatge a Sardenya, ara amb aquesta breu introducció als Nurags que estic preparant tinc la intenció d’oferir al públic català una introducció a aquesta població que aproximadament el segle XVIII a.C va construir una important civilització a l’illa de Sardenya.

2 Comments:

At dijous, d’agost 31, 2006 1:52:00 a. m., Anonymous Anònim said...

Un poc tard per a comentar... però encara rode per ací...

Jo també sóc un enamorat de "sos nuraghes", espere ansiòs la publicació del llibre, ja diràs com el podem aconseguir.

En concret m'encanta el Nurag de Santa Sabina, anant cap a Nùgoro a l'altura de Silanus.

 
At dijous, d’agost 31, 2006 9:34:00 a. m., Blogger Internacional said...

Si, no et preocupis quan el tindrem ja faré publicitat a la pàgina, serà però molt introductori, intentar donar a coneixer la cultura Nuragica al gran públic. El meu nurag preferit és el de Santu Antine (Torralba)

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home