divendres, d’abril 27, 2007

Els de Bétera i la Carrasqueta de TV3

Fa uns pocs dies vaig tenir la sort de tornar a coincidir amb l’expedició de valencians a l’Alguer, organitzada pels Amics de l’Alguer de València, associació amb seu a la Societat Coral El Micalet i que porta endavant l’amic Taronger.
Entre els expedicionaris en Màrius, un vell conegut amb el qual l’any 92 conjuntament i gràcies als germans Partal, en Vicent i en Joan, vaig tenir el privilegi de participar a les Festes de la Coetà, una de les festes de foc més impressionants de la nostra terra i a la qual malgrat ser un foraster a la ciutat vaig poder participar gràcies a ells, mai els agrairé prou aquella oportunitat de respirar l’olor a pólvora pels carrers de Bétera. Molts anys després torno a trobar a en Màrius pels carrers de l’Alguer i sento una emoció especial de recordar aquelles belles jornades a Bétera, amb els Partal de “Ca Montes” i tots els seus amics i companyons. El temps passa però les emocions i les imatges dels moments plàcids i tranquils resten, i recordar-los és una sensació agradable. M’ha sabut greu no poder dedicar més temps a en Màrius, però per ell eren dies de festa i per mi d’anar a Sassari a la Universitat, així que hem compartit una passejada col.lectiva pels carrers de la ciutat on he intentat introduir els nostres visitants a la realitat històrica, cultural i social de la nostra ciutat. Espero que ens tornarem a trobar amb en Màrius, qui sap potser la propera vegada serà caminat pels carrers de Bétera.
No sé si en Màrius serà a la Carrasqueta durant aquestes properes hores, ni si els germans Partal seran presents, jo no podré físicament, però seré amb ells amb els meus pensaments, i amb aquestes quatre lletres que llenço a la xarxa per tornar a afirmar una vegada més que el meu país és llarg i no quadrat i que sense els nostres compatriotes del sud el nord està coix, per no perdre el nord celebro que el bon amic Agustí Cerdà hi sigui demà a evitar el tancament, desitjo que aquest tancament no és produeixi, però si és produís el PP haurà cremat les seves naus, i sino al temps.

3 Comments:

At dimarts, de maig 08, 2007 2:26:00 p. m., Anonymous Anònim said...

Benvolgut Gustau,
Sóc una noia de Sabadell, a prop de Barcelona. I buscant informació sobre l'Alguer, he anat a parar al teu blog.
I em preguntava si tu em podries ajudar...i és que el motiu de la meva búsqueda d'informació sobre aquesta bonica ciutat, és el regal d'un viatge d'una setmana als meus pares, perquè estiguin lluny de casa, però en terra catalana.
la meva consulta és breu, i senzilla (per tu suposo, ja que per mi, a uns quants kilòmetres és un xic difícil de trobar i decidir). Dins d'aquest viatge, i en motiu dels 40 anys de casats que celebren, vull trobar un bon restaurant on reservar-ls'hi taula per sopar, per un bon sopar!
Em seria de gran ajuda alguna proposta de part teva.
Espero no causar cap molèstia, i gràcies per endavant.
Una salutació,
Laia Mateu
lmateu@hotmail.com

 
At dimarts, de juny 19, 2007 6:43:00 p. m., Anonymous Anònim said...

Hola Gustau, soc el Taronger m’ha donat molt de goig llegir els teus comentaris, com sempre, però, aquesta vegada no he pogut sostreure’m d’escriure’t, m’has emocionat amb els teus escrits polítics i sobre tot els personals.
Voldria que saberes que per mi ets com una llum al mig de la mediterrània, un bell punt de referència dins de l’estimada ciutat de l’Alguer, no ets l’única persona que estime a l’Alguer i tu saps molt bé que és així, amb tu no he tingut mai amagatalls i amb ells tampoc, però, vares ser la primera persona que em parlà i m’ensenyà eixa ciutat i això no puc oblidar-ho.
Vull amb aquestes ratlles agrair-te a tu i a totes les persones amigues que viuen a la ciutat de l’Alguer i que han treballat, empleat el seu temps (com tu mateix) i el seu esforç, perquè un grup de Valencianets mig bojos, volen gaudir uns pocs dies del tacte, el contacte i la flaire algueresa.
Creu-me Gustau si et dic que si no fora per gent com tu i com alguns /unes alguereses/esos no pagaria la pena ni tantes despeses ni tant d’esforç, però ja saps que l’amor és com és, que hi farem.
Una abraçada ben forta per tu i per a totes les persones que tu saps, (per si de cas, a les que tingues dubtes també) ALGUERAMOR

Salut llonga i sana vida i... A mos veure

 
At dissabte, d’agost 04, 2007 11:38:00 a. m., Anonymous Anònim said...

Hola,em dic jordi i soc un catala de Girona i he vist la teva web i m'agradat molt ,jo he estat 3 vegades a l'alguer amb la meva parella i cada vedaga hi he estat mes a gust. Et volia parlar de Radio Sigma, en un proper correu,
A mos veure .
jorditerme@hotmail.com

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home