divendres, de juny 02, 2006

Iberia i Alitalia

Si hi ha dues companyies aerees en aquest món que em són profundament antipàtiques són Iberia i Alitalia, els primers sense dubtes guanyen en la competició de la mala educació i els segons en aquella del robatori indiscriminat, el que ha fet durant decades Alitalia a Sardenya nomes té un nom “robatori”, el que ha fet Iberia a l’Aeroport de Barcelona té uns altres qualificatius, incompetència i estructura colonial de les comunicacions a l’intern de l’estat espanyol. L’anunci de la retirada d’Iberia de l’aeroport del Prat podria portar-nos a tenir una alegria, ja voldria que aquesta “banda” marxes del nostre principal aeroport, el problema és que marxaran i no deixaran l’espai a ningú, els slots són propietat d’Iberia i els voldrà deixar a la companyia de baix cost que volen organitzar. Un bon amic molt vinculat professionalment a l’aeroport de Barcelona em diu “La transferència de franges horàries (slots), com la resta d’actuacions relacionades amb la coordinació d’horaris dels vols, és regulada pel reglament CEE 95/93 relatiu a normes per l’assignació de franges horàries en els aeroports comunitaris, aquest reglament va estar modificat pel reglament CE 793/2004 de 21 d’abril que en el seu article 8 determina que la transferència de slots és permesa entre empreses matrius i filials i viceversa, així com en els casos en què aquesta transferència formi part de l’adquisició del control de capital d’una companyia aèria.” , el meu dubte és sobre la legalitat de transferència no a una societat filial, sinó a una nova societat que segons sembla tindrà a Iberia com a soci minoritari, per tant tinc el dubte que aquesta societat nova pugui ser considerada com a filial, cert que els juristes de les altres companyies estaran preparats per tirar-se a sobre Iberia, és més espero que ho facin i els piquin al cap. Caldrà veure com queda aquest tema jurídicament, cal fer tots els possibles perque Iberia perdi els slots de Barcelona i el puguin ocupar lliurement empreses que tinguin interès real a Barcelona com a Aeroport internacional de primer ordre i no un apèndix de Barajas.